Sportul

Știai că jumătate de oră de exercițiu fizic intens, de tip aerobic, are aceleași efecte asupra creierului ca și cele mai puternice antidepresive?

exercising_on_a_gym_ball_198632_resizeNu e neapărat nevoie de aerobic. Pentru mine aerobicul sună la fel de redundant că și termenul de gândire pozitivă. Și mă plictisesc repede de orice. De aceea mă tot apuc de sporturi noi. Bine, recunosc, mi se trage și din copilărie când maica-mea mă înscria în fiecare an la altceva. N-am ajuns să mă pricep la nimic, dar am făcut gimnastică ritmică (unde nu puteam să fac sfoara), karate (la care m-am ales cu un șold învinețit și am învățat să număr pana€™ la 10…4 de fapt), volei (la care reușeam doar să mă feresc de mingi), dansuri de societate (la care-mi uram fustița prea roșie cu prea multe volănașe), handbal (la care fetele se transformau în niște gorile aruncătoare de mingi) și baschet (sigurul care m-a făcut să am chef să mai arunc la coș la început de primăvară).

Ajunsă acum la adolescența prelungită sunt fericită că pot să-mi aleg singură sporturile. Iar ultima descoperire de care sunt încântată este baletul. Și probabil vă gândiți acum: “Daa’€™ nu ești prea bătrână pentru balet?” Cam așa m-am gândit și eu pe lângă faptul că-mi Ballet Dancers Performing in Front of Mirrorimaginam o combinație între gimnastica ritmică la care nu prea mă descurcam și la histrionica fustiță cu volănașe din copilărie. Mi s-a revelat însă o combinație de întinderi și dans pe o muzică relaxantă de pian (și nu trebuie să port fustiță!). Nu mă pot gândi la un exercițiu fizic mai plăcut acum. Poate în curând o să mă plictisesc și știu că nici nu voi semăna vreodată cu o balerină. Am fundul mult prea mare pentru asta. Dar muzica de pian, întinderile, piruetele, ușurința și verticalitatea cu care merg mai apoi în drum spre casă mă îmbie în fiecare săptămână spre Vasile Alecsandri nr. 8.

După cum spuneam, o jumătate de oră de exercițiu fizic intens are aceleași efecte asupra creierului nostru ca și cele mai puternice antidepresive. Astfel că, sportul practicat cu regularitate, câte jumătate de oră minim, de cel puțin 3 ori pe săptămâna contribuie semnificativ la scăderea anxietății și a depresiei.

 Te poți folosi de el așadar, atât pentru a fi mai fericit, cât și pentru a face față unor situații stresante, cum ar fi un examen, o prezentare, un interviu sau o ședința. Făcând 30 de minute de sport în dimineața cu pricina, agitația interioară va scădea semnificativ și te vei putea concentra mult mai bine.

Dacă nu practici deja un sport, țin să iți reamintesc că e vorba de formarea unui nou obicei care se instalează după minim 21 de zile. De aceea este important să o faci cu regularitate, în aceleași zile ale săptămânii, la aceeași oră. Ca pentru orice altă nouă activitate cu care vrem sa ne obișnuim, e necesar un efort la început, până când aceasta devine un ritual, ca și spălatul pe dinți în fiecare dimineață.

3 gânduri despre &8222;Sportul&8221;

  1. Hello Arminda!
    Ca bine zici cu sportul!Numai ca mama ma inscris la “culturi”:)))) asa ca nu am imbratisat nici un sport.Oare o fi tarziu ????????

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *